محل تبلیغات

آشنایی با ویژگی های مهم یک آرایشگاه خوب و درجه 1 عروس و دانستن نوع خدمات آن، یکی از مهم ترین بخش های انتخاب یک آرایشگاه عروس خوب است. در این مقاله میخواهیم به بررسی ویژگی های مهم یک سالن زیبایی خوب و درجه 1 و 9 مورد از مهمترین خدمات آرایش عروس بپردازیم.
آماده کردن عروس در یک سالن زیبایی پروسه ای ست که از انجام خدمات پوستی و بهداشتی تا خدمات میکاپ و مو را در بر می گیرد. برای همین در پیدا کردن سالن زیبایی خوب باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشیم:

بیشتر بخوانید: 12ویژگی بسیار با اهمیت برای انتخاب تالار یا باغ تالار برای برگزاری جشن عروسی

بهداشت محیط سالن

رعایت نظافت و بهداشت محیط سالن زیبایی یکی از مهمترین نکاتی است که در نگاه اول به چشم می آید. این نکته بسیار مهمی است که توجه به آن علاوه بر آن که تاثیر مستقیمی به حفظ سلامت مشتریان دارد، می تواند در تصمیم مشتری برای انتخاب آن سالن موثر باشد.

بهداشت محیط سالن زیبایی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد. از ضدافونی نمودن لوازم و وسایل آرایشی مانند برس مو، موچین، تیغ ابرو و … گرفته تا نظافت کف و فضای داخلی سالن را شامل می گردد.

بهداشت محیط سالن زیبایی می تواند شامل ضدافونی نمودن لوازم و وسایل آرایشی مانند برس مو، موچین، تیغ ابرو و ... گرفته تا نظافت کف و فضای داخلی سالن باشد.

مهارت آرایشگر

یکی دیگر از مهم ترین آیتم های یک سالن زیبایی خوب مهارت آرایشگر است. حرفه ای بودن آرایشگر تاثیر مستقیمی در ارائه خدمات با کیفیت بالا و سالم ماندن پوست، مو و زیبایی شما دارد. وجود ابزار مناسب و با کیفیت خوب در کنار مهارت آرایشگر می تواند منجر به ارائه یک کار با کیفیت گردد.

حرفه ای بودن آرایشگر حرف اول را در انتخاب یک سالن زیبایی خوب می زند. مهارت یک آرایشگر تابع چندین عامل می تواند باشد. از جمله مواردی که می توان به اشاره نمود 1- گذراندن دوره های حرفه ای آرایشگری 2- داشتن سابقه کاری در این زمینه است.

برای تشخیص تبحر آرایشگر شما می توانید با دریافت وقت قبلی و هماهنگی با مسئول سالن نمونه کارهای آرایشگر مورد نظر را قبل از روز عروسی ببینید.  پس از رویت نمونه کار می توانید در خصوص انعقاد قرارداد با او تصمیم بگیرید.

رفتار پرسنل سالن

برای اینکه تجربه خوبی را از یک سالن زیبایی داشته باشید برخورد و رفتار پرسنل بسیار مهم است. برخورد مناسب رضایت مشتریان را جلب می کند. این موضوع باعث می شود که مشتریان آن سالن ثابت شوند و همچنین سالن زیبایی را به دیگران نیز معرفی کنند. پس برخورد پرسنل در روند کار آماده شدن افراد به خصوص عروس ها که مدت زمان زیادی را در سالن سپری خواهند کرد، تاثیر می گذارد.

استفاده از دستگاه های مدرن و مواد اولیه مرغوب

معمولا افرادی که به یک سالن زیبایی مراجعه می کنند یا تعریف آن سالن را از دیگر افراد شنیده اند و یا درباره آن سالن تحقیق کرده اند. یک سالن زیبایی علاوه بر اینکه باید از ابزار و دستگاههای به روز و مدرن استفاده نماید، باید از مواد اولیه با کیفیت بالا نیز استفاده کند.

برخی از سالن ها تنها به ظاهر و دکوراسیون خود اهمیت می دهند. اما از متریال مناسبی برای خدماتی که ارائه می دهند، استفاده نمی‌ کنند که این موضوع امتیاز منفی بزرگی برای آنها به شمار می رود. استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت برای میکاپ عروس از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه این آرایش در مدت زمان نسبتاً  طولانی بر روی چهره عروس وجود دارد، در صورتی که فاقد کیفیت لازم باشد در حالت های مختلف مانند گرما و تعریق بدن می تواند فرم و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.

ارائه خدمات متنوع

انتخاب یک سالن زیبایی مناسب برای آماده شدن در روز عروسی کاری بسیار مهم است. اینکه یک سالن زیبایی خوب بتواند تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان را داشته باشد در الویت انتخاب همه قرار خواهد گرفت. ارائه صفر تا صد خدمات عروس و دیگر خدمات باعث اطمینان خاطر مشتریان می شود و آن سالن را در کار خود حرفه ای نشان می دهد.

این خدمات شامل: کاشت و ترمیم ناخن، مانیکور، پدیکور، خدمات زیبایی مو از جمله کراتین، اکستنشن، رنگ مو، کاشت ابرو

خدمات مربوط به پوست که شامل پاکسازی و فیشیال پوست، جوانسازی و… بسیاری از خدمات دیگر خواهد شد.

زمان بندی مناسب بین مشتریان

تشخیص و ارائه زمانبندی مناسب بین مشتریان از نکات بسیار مهم و با اهمیت برای هر سالن زیبایی است. هر فرد بسته به نوع خدماتی که میخواهد دریافت کند باید زمان خاصی به او اختصاص داده شود. به شکلی که با مشتری بعدی تداخل نداشته باشد و موجب معطلی مشتری فعلی و مشتری بعدی نگردد.

زمانبندی مناسب باعث نظم بیشتر بین افراد و سالن می شود. اگر سالنی را انتخاب کنید که زمانبندی و زمان سنجی مناسبی داشته باشد از نظر برنامه ریزی و آرامش خاطر در امنیت روانی خواهید بود و به کار های خود که قرار است در ادامه کار انجام داهید با خیال راحت خواهید رسید.

قیمت مناسب

مهم ترین نکته ای که هر فرد در انتخاب سالن زیبایی به آن توجه دارد قیمت مناسب سالن است. البته قیمت انجام خدمات بسته به کیفیت و نوع آن می تواند متغیر باشد. ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که برای دریافت کارخوب و حرفه ای باید هزینه آن را نیز بپردازید.

این بدان معنی نیست که سالن های زیبایی می توانند هر قیمتی را به مشتریان خود اعلام نماید. چون همیشه عرف و قیمت بازار مشخص است.  این قیمت با توجه به خدماتی که دریافت خواهید کرد تعیین می شود. هر پکیج برای خود قیمت خاصی را دارد و بنا بر قیمت هر کدام کیفیت کار نیز تغییر خواهد کرد.

بعد از در نظر گرفتن تمامی مراحل بالا و انتخاب سالن زیبایی مناسب به بیان خدمات آرایش عروس در سالن زیبایی خواهیم پرداخت

مهمترین خدماتی که یک سالن آرایش خوب باید ارائه نماید عبارتند از:

خدمات فیشیال و لایه برداری پوست صورت

پاکسازی پوست معمولا چند روز قبل از عروسی باید انجام شود تا مواد مغذی که طی این روند به پوست صورت رسیده است کاملا جذب پوست شود و تاثیر خود را روی پوست صورت بگذارد. لایه برداری برای از بین بردن پوست های مرده انجام می شود و بعد از آن مراحله پاکسازی و آبرسانی پوست را داریم که به شادابی و شفافیت پوست کمک می کند.

در هر مرحله کارهایی که برای پاکسازی پوست صورت انجام خواهد شد فواید خاص خود را دارد برای مثال بخور سرد به بسته شدن منافذ و داشتن پوستی یک دست کمک می کند. داشتن پوستی شفاف و شاداب کمک می کند تا میکاپ شما نیز زیبا تر دیده شود.

لایه برداری برای از بین بردن پوست های مرده انجام می شود و بعد از آن مراحله پاکسازی و آبرسانی پوست را داریم که به شادابی و شفافیت پوست کمک می کند.

اصلاح صورت

اصلاح صورت نیز با شیوه های گوناگونی انجام خواهد شد و بسته به در خواست فرد و میزان حساسیت پوست از انواع مختلف اصلاح استفاده می شود. این کار نیز بهتر است چند روز قبل از عروسی انجام شود تا اگر پوست واکنش حساسی از خود نشان داد در چند روز باقی مانده به عروسی این التهاب بر طرف شود و پوستی صاف داشته باشید.

اصلاح ابرو

ابرو یکی از مهم ترین بخش های زیبایی در صورت به شمار می رود. اینکه چه مدل ابرویی مناسب چهره فرد است باید نسبت به فرم و اندازه چهره او این کار انجام شود. امروزه با استفاده از خطوطی که متناسب با چهره شما روی ابرو توسط متخصص کشیده می شود مناسب ترین فرم ابرو برای چهره را مشخص می شود.

از دیگر خدماتی که برای ابرو انجام می شود رنگ کردن، فیبروز ابرو، میکروبلیدینگف، تتو و… است که نسبت به مدل ابرو و میزان پرپشتی ابرو از روش های مختلفی استفاده خواهد شد تا ابرو در بهترین حالت خود باشد و به چهره شما زیبایی بهتری ببخشد.

از خدماتی که برای ابرو انجام می شود رنگ کردن، فیبروز ابرو، میکروبلیدینگف، تتو و... است

رفع مو های زائد

اگر برای از بین بردن مو های زائد از روش اپیلاسیون استفاده می کنید باید مطمئن شوید که کاری که در سالن انجام خواهید داد توسط متخصص درست و با مواد طبیعی انجام شود تا حساسیتی برای پوست شما ایجاد نکند. اپیلاسیون یکی از روش های خوب برای از بین بردن مو های زائد است. اما اگر به دنبال روشی دائمی هستید، بهتر از است مدتی قبل از عروسی لیزر انجام دهید.

خدمات مو

رنگ کردن مو یکی از کارهای مهمی است که بسیاری از افراد برای روز عروسی خود انجام خواهند داد.

رنگ مو یکی از مراحل مهمی است که حتما باید توسط متخصص و با مواد مرغوب انجام شود. چون مو های سالم و خوش رنگ در روز عروسی به چهره فرد زیبایی خاصی می بخشد.

اکستنشن مو نیز یکی دیگر از خدماتی است که افراد می توانند انجام دهند. اگر مو های کم پشتی دارید و یا نمی خواهید موهای خود را هایلایت کنید می توانید با استفاده از اکستنشن و اکستنشن های رنگی طبیعی این کار را انجام دهید. اکستنشن ها قابل ریمو کردن هستند و بعدا می توانید آنها را در بیاورید.

همچنین از انواع اکسسوری و تاج و تور نیر می توانید برای مدل مو های خود انتخاب کنید که زیبایی بیشتری را داشته باشید.

شنیون و دیزاین مو نیز در روز عروسی انجام می شود که به سلیقه فرد و مدل مویی که دارد می تواند انتخاب شود و آرایشگر با مهارت به بهترین شکل کار شنیون را انجام خواهد داد.

خدمات ناخن، مانیکور و پدیکور

ناخن های سالم و مرتب زیبایی بیشتری به دست خواهد داد برای همین خدمات مانیکور دست برای مرتب شدن ناخن های دست انجام می شود. همچنین از کاشت و ژلیش نیز می توان استفاده کرد و طرح های مورد نظر را روی آنها اجرا نمود تا زیبا تر شوند. خدمات پدیکور نیر برای مرتب بودن پاها انجام خواهد شد.

خدمات مانیکور دست برای مرتب شدن ناخن های دست انجام می شود.

کاشت و اکستنشن مژه

به جای استفاده از مژه های مصنوعی می توان از کاشت یا اکستنشن مژه استفاده کرد. انواع مختلف این کاشت ها و اکستنشن ها فرم خاصی مانند کشیده تر شدن چشم، مدل اسپایکی، عروسکی، خط چشمی و غیره را به چشم های شما می دهد و نسبت به فرم صورت می توانید مدل کاشت خود را انتخاب کنید.

میکاپ عروس

مهم ترین بخش آماده شدن عروس میکاپ عروس است. مدل های مختلفی از میکاپ وجود دارد که متناسب با چهره و فرم صورت و سلیقه خود فرد برای او انجام می شود. میکاپ باید حرفه ای و با دقت انجام شود و باید به گونه ای باشد که در طول زمان تغییر نکند پس بسیار مهم است که در چه سالنی و با چه وسایلی میکاپ شما انجام خواهد شد.

مهم ترین بخش آماده شدن عروس میکاپ عروس است.

محل تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *